
Příjezd techniky CAS 30T 815-7 S3VH na slavnostní předání
Obrázek x z y
20.1.2016
V Centru zabezpečení materiálem technických služeb ve Štěpánově se dnes uskutečnilo slavnostní předání čtyř nových hasičských cisteren CAS. Vozy převzalo vyškovské Středisko obsluh výcvikových zařízení, které je distribuuje armádním hasičům ve výcvikových prostorech.
Slavnostního předání se zúčastnili generálporučík Jiří Baloun, ředitel Sekce podpory MO brigádní generál Jaromír Zůna a ředitel Agentury logistiky plukovník Jaroslav Trakal. Podle něj tím vyvrcholilo několikaleté úsilí Agentury logistiky, která problematiku požární ochrany řídí napříč resortem. „V současné době je této oblasti věnována zvýšená pozornost, neboť i nedávné události ve Vrběticích jednoznačně ukázaly nutnost výcviku a modernizace techniky hasičských a zásahových jednotek,“ upozornil Jaroslav Trakal.
Vybavení novou technikou je podle brigádního generála Jaromíra Zůny jedním z řady opatření, která budou v letošním roce realizována za účelem modernizace a zvyšování schopností vojenských hasičských jednotek.
Nově zavedená hasičská technika CAS 30 T 815-7 S3VH nahrazuje zastaralou a v mnoha ohledech nevyhovující techniku CAS 32 na podvozku T 148. Cisternový automobil stříkací CAS 30 9000/520-S3VH bude sloužit ve čtyřech armádních výcvikových prostorech – Boletice, Březina, Hradiště a Libavá. „Nová zásahová vozidla jsou určena do terénu, kde bude jejich úkolem hašení požárů v lesních a složitých terénních podmínkách výcvikových prostorů na území vojenských újezdů a vojenských objektů, dále polních vojenských letišť, muničních skladů a skladů vojenského materiálu, budov, vozidel a ostatního materiálu používaného při výcviku a činnosti vojsk,“ doplnil Jaromír Zůna. Tak jako dosud budou armádní hasičské jednotky, jako složky Integrovaného záchranného systému, pomáhat s likvidací požárů i mimo výcvikové prostory.
Technická data:
CAS je určen k zásahům při dopravních nehodách, technických haváriích, ekologických haváriích a pro asistence při bojových a cvičných činnostech vojsk, kde je zvýšené riziko vzniku požáru. Výrobce vozidla využil podvozku TATRA 815-7, který svými vlastnostmi překonal i podvozky řady MB a překonal legendární v terénu nepřekonatelnou T148. Motor uvedeného vozidla se zdvihovým objemem 12 667 cm3 a výkonem 325 kW navíc splňuje přísné emisní limity EURO 5.
Hasičská nástavba svou konstrukcí a bohatou výbavou splňuje požadavky kladené náročností jednotlivých typů zásahů a zajišťuje snadnou a přehlednou manipulaci s jednotlivými záchrannými a zásahovými komponenty.Vozidlo je vybaveno moderním sofistikovaným elektronickým zařízením k ovládání celé nástavby, jak z prostoru kabiny řidiče, tak i z vlastní nástavby. Další moderní výbavu tvoří například požární čerpadlo s vývěvou vacumat, nádrží na vodu o objemu 9000 l a nádrží na 520 l pěnidla, osvětlovací teleskopický stožár o celkové výšce 5,5 m nad zemí nebo přenosné plovoucí čerpadlo PH-1200 GCV určené k doplnění cisternových stříkaček s průtokem 1321 litrů/ min.