28.6.2012
Jedna soutěž končí, jiná začíná. Po roce opět přijímáme vaše videa!
Češi jsou soutěživý národ a v případě fanoušků české armády to platí dvojnásob. Zatímco poslední soutěž „Co oko nevidí“ byla určena amatérským fotografům a grafikům, v následujících měsících si přijdou na své nadaní kameramani a střihači. Vyhlašujeme totiž druhý ročník letní video soutěže.
Cílem je vytvořit a zaslat nám video propagující Armádu České republiky nebo i jinou organizaci v resortu obrany jako třeba vojenskou nemocnici, školu a podobně. Opět platí, že můžete čerpat záběry nejen z vlastních zdrojů, ale také je získat a dle libosti přestříhat z našich oficiálních videí na kanálu YouTube (stahovat videa z něj umí různé programy, které lze instalovat zdarma). Jinou variantou je „rozpohybovat“ fotografie pomocí programů typu PhotoStory, v tom případě je vám k dispozici 1800 snímků na našem účtu galerie Flickr. Jaké parametry by video mělo mít (délka, formát) a jakým způsobem ho do soutěže přihlásit, naleznete v pravidlech, která jsou přílohou tohoto článku.
Stejně jako loni bude nejlepší videa na konci léta vybírat jak odborná porota, tak publikum (rozhodne počet zhlédnutí videa přesně 120 hodin, tzn. 5 dní, od jeho prvního uvedení na našem kanálu). Na vítěze čekají lukrativní ceny – dárkové balíčky od AČR i poukázky na nákup zboží od partnera soutěže. Pokud vás zajímá, jaká videa bodovala před rokem, můžete si je prohlédnout zde.
Vyhlášení výsledků soutěže „Co oko nevidí“
A nyní se ještě vraťme k soutěži „Co oko nevidí“, která byla právě ukončena. Více soutěžících přilákala ta část soutěže, kde bylo nutné zblízka a znovu zdálky vyfotit kamaráda zamaskovaného v terénu. V této kategorii rozhodovali jen fanoušci facebooku AČR a jejich verdikt zní takto:
1. První místo obsadil Vítězslav Malina se snímkem ostřelovače,
2. za ním se umístil Petr Novák také s ostřelovačem,
3. bronz pak získal Miroslav Čtvrtník, který nechal kamaráda v uniformě jen stát uprostřed lesa, aniž by ovšem byl na fotografii lehko k nalezení.
Druhá soutěžní kategorie se ukázala jako nepoměrně náročnější, protože soutěžící museli dodat návrhy nových maskovacích potisků. Publikum téměř nehlasovalo, porota se nemohla shodnout. Jisté zklamání bylo cítit i ze slov odborného gestora soutěže, inženýra Jiřího Plachého z VTÚO: „V některých případech mohou návrhy laické veřejnosti přinést zajímavé myšlenky a nápady, ale v této soutěži žádný z návrhů neodpovídá plně zásadám maskování. Vždyť pravidelné vzory a tvary se v přírodě mimo městskou zástavbu nevyskytují, na maskovacím vzoru musí být zastoupena tmavá až černá barva imitující stíny, je nutné cítit rozdíl v maskovacím vzoru pro oděvy a pro vojenskou techniku, linie maskovacích vzorů nesmí být kolmé k okraji maskovaného předmětu a tak bych mohl pokračovat.“
Nakonec se tedy porota rozhodla, že v této kategorii není možné určit pořadí soutěžících (pokud některý z návrhů působí esteticky, zase nesplňuje zásady maskování, jiný návrh třeba zásad částečně dbá, ale je zpracován na nízké technické úrovni atp.). Oceněni budou tedy všichni soutěžící, a to poukázkou na nákup v eshopu partnera soutěže ve stejné hodnotě. Poukázky na nákup outdoorového zboží a výstroje tamtéž v hodnotách odstupňovaných podle pořadí obdrží autoři tří nejúspěšnějších fotografií.
- Vítěz video soutěže 2011