
Návštěvníci LM Kbely
Obrázek x z y
24.4.2013
Kdo přijde do Leteckého muzea Kbely v sobotu 27. dubna na zahajovací den letošní muzejní sezóny, může si zblízka prohlédnout i kabiny vrtulníku a velkého dopravního letadla.
Letecké muzeum Kbely vstupuje letos už do čtyřicátého pátého roku existence. Své brány otevírá návštěvníkům v sobotu 27. dubna v 10 hodin dopoledne. V rámci otevíracího dne bude zájemcům umožněn vstup do vnitřku vrtulníku Mi-8 a také do kabiny dopravního letadla An-26.
V úvodní kbelský den také proběhne vernisáž výstavy Letecká výroba na území Čech a Moravy v letech 1939-1945. Výstava ukazuje méně známou kapitolu historie českého leteckého průmyslu a odhaluje způsob, jakým nacistickým režim využíval hospodářský potenciál Protektorátu i sudetských území (podrobnější informace o výstavě ZDE).
Návštěvníkům je v Leteckém muzeu Kbely k dispozici celkem pět muzejních hangárů a rozsáhlé venkovní prostory, které ukazují vývoj českého i československého letectví během celého 20. století až do současnosti. Podrobnější popis hangárů, fotografickou galerii a některé z vystavených exponátů najdete ZDE. V rámci otevíracího dne bude v provozu i muzejní občerstvení a také prodejna s upomínkovými předměty, tričky s leteckými motivy, modely a dalšími drobnostmi z oblasti military.
K vystaveným a otevřeným exponátům:
Vrtulník Mi-8 patří k nejrozšířenějším typům na světě, vyvinut byl v SSSR počátkem 60. let a do služby se dostal v roce 1967. Byl dodáván do zhruba padesátky států celého světa, v exportní verzi je nazýván Mi-17. Využívá se především k přepravě osob, vejde se do něj přes dvacet pasažérů.
Letadlo An-26 vychází ze staršího typu An-24, vyrábělo se v SSSR, dnes je firma Antonov ukrajinská. Jde o dopravní turbovrtulový letoun pro krátké a střední tratě, dosahuje cestovní rychlosti 440 kilometrů v hodině, s maximálním nákladem je schopen doletět 1 100 kilometrů. Posádku tvoří pět členů a kapacita je 40 pasažérů. Celkem bylo vyrobeno přes 1 400 kusů An-26.