
Ilustrační foto
Obrázek x z y
15.3.2011
Ministerstvo obrany chce co nejlépe a v maximální míře poskytovat veřejnosti informace o své činnosti a činnosti Armády České republiky. Novinkou je v tomto směru využití internetových sociálních sítí.
Tím se rozšiřují komunikační kanály pro všechny zájemce o agendu obrany a vojenství. Cílem není jen pasivní prezentace informací z resortu, ale také interakce a diskuse s uživateli jednotlivých sítí.
Tyto formy komunikace také představují pro resort MO nezanedbatelnou zpětnou vazbu. V těchto dnech resort obrany přechází z testovací fáze své účasti na internetových sociálních sítích na ostrý provoz. Aktuálně provozuje své stránky na síti Facebook, videokanálu YouTube a foto stream na Flickru.
První týdny „testovacího provozu“ na přelomu ledna a února je možné ve vztahu k uživatelům sítí charakterizovat jako „vzájemnou zdrženlivost“, poté však návštěvnost resortních stránek strmě vzrostla, ačkoli ministerstvo jejich existenci nijak nepropagovalo. Poslední měsíc mají stránky na Facebooku asi 1000 aktivních uživatelů a počet zobrazení příspěvků překonal hranici 90 000.
Stránky může vidět i ten, kdo nemá na Facebooku profil. Pokud jej má, pak může přispívat i svými komentáři. Na Flickr bylo počátkem března umístěno 800 fotografií zejména vojenské techniky. Už nyní je připraveno dalších 300 fotografií ze života Armády ČR. Na kanálu YouTube je k dnešnímu dni umístěno 20 videí, návštěvnost tohoto kanálu také pozvolna stoupá.
Cílem resortu MO je tyto formy komunikace dále rozvíjet.
Armáda České republiky na Facebooku:
www.facebook.com/armadaceskerepubliky
Aktivní zálohy na Facebooku:
www.facebook.com/aktivnizalohy
Ministerstvo obrany ČR na Facebooku:
http://www.facebook.com/group.php?gid=246830093177
YouTube:
Flickr: