Vojenský policista Lukáš Kvapil se po rekonvalescenci vrací na start Rallye Dakar

Autor: Michal Voska

Nadporučík Lukáš Kvapil není obyčejný vojenský policista, ale také automobilový závodník. Na start legendární Rallye Dakar se sice příští rok také postaví, už ne ale s motocyklem, ale offroadem doprovodného media týmu. Fanouškům tak zprostředkuje závod ze zcela jiného pohledu.

Rallye Dakar, to nejsou jen silné závodní stroje upravené pro podmínky nejnáročnější dálkové rallye, ale i skutečné lidské příběhy. Představitelem jednoho z nich je i závodník a především vojenský policista Lukáš Kvapil, který si v roce 2017 splnil sen, a postavil se se svým motocyklem Yamaha na start Dakaru.

O rok později se na náročnou trať vrací, tentokrát ovšem na čtyřech kolech vozidla Ford Ranger, v rámci doprovodného media týmu. Lukáš měl možnost okusit nejen závod, dvě etapy, ale i co znamená pomoc raněnému závodníkovi a ve finále pak sám pro zranění musel odstoupit.

Uplynulý rok Lukáše Kvapila lze popsat v několika bodech - dlouhodobá rekonvalescence, ocenění za Fair play čin ministrem obrany Martinem Stropnickým, zcela nové pojetí a směřování kariéry a hlavně návrat na start Dakaru.

Přestupní stanice

„Jsem rád, že v roce 2018 budu moci znovu zažít Dakar, i když v úplně nové roli, na kterou se moc těším, a to v rámci doprovodného media týmu. Těším se na všechny týmy, skvělou, ale neskutečně náročnou atmosféru i na jednotlivé etapy. Pocity závodníků a pohled do zákulisí rallye je něco, co mě už jako malého kluka neuvěřitelně přitahovalo. Splním si tak svůj další dětský sen a jsem rád, že budu moci tyto pocity zprostředkovat fanouškům, kteří, třeba jako kdysi já, hltají každý článek, fotku a zpravodajství z tohoto neskutečného podniku. Svoji roli v media týmu vnímám jako jakousi přestupní stanici mezi mým závoděním na motocyklu a směřováním k dalšímu ročníku Dakaru, kde se na start hodlám postavit na čtyřech kolech,“ uvedl nadporučík Kvapil.

Bez výrazných úprav

Oproti závodním speciálům, které mají výkony v řádu 600 a více koní, bude Kvapil řídit vůz Ford Ranger s motorem o objemu 3,2 litru. Tento dvousetkoňový turbodiesel s vysokým krouticím momentem neprodělal žádné převratné úpravy. Došlo především k rozšíření vozu za užití podložek, dále jsou zde použity speciální terénní kola a pneumatiky, nainstalována zahrádka se světelnou rampou, rám a vylepšené sedačky s pětibodovým bezpečnostním pásem.

Samozřejmostí je pak hasicí přístroj, řada nářadí i drobné náhradní díly. Vůz, který je v našich končinách brán jakožto luxusní pracovní pick-up s nástavbou, se tak stane závodním náčiním media týmu na trase dlouhé přes deset tisíc kilometrů.